Wednesday, April 30, 2008

Money Madness

"Subhanallah........banyaknya duit" - those words came out from my mouth right after my Kancil drive thru duit RM50.00 berterbangan...which was A LOT!!!!

Went i looked thru my back mirror nampakla dua tiga motorcyclist stop over and kutip duit yang berterbangan

Actually the money was in an envelope and when a van (which was in front of me) terlanggar, all the money terkeluar and berterbangan ...and all that happened at jalan besar in front of my house....in front of my eyes....!!!! - macam tak caye.....

Deep inside me..me really kesian kat the owner...habisla duit dia...(around 2-3K jugak tu...).. ---> harap Mr. Owner bersabar la yer...ini semua dugaan Allah...mungkin takda rezeki untuk u...InsyaAllah Allah akan bagi yang lebih baik...

To the people yang kutip duit tu ---> i hope that u will return the money to Balai Polis..i'ts not yours....InsyaAllah Allah akan bagi ganjaran berlipat kali ganda...

Easy said than done....kan? If benda ni berlaku to batang hidung sendiri....tak tahula apa nak kata..kan? Please Allah jangan duga hamba-Mu seperti Mr. Owner.....Ameen...

Monday, April 28, 2008

Donut-s-Madness...


Last two weeks (when me went to Low Yatt to buy a laptop for dearest anak buah (Along Nor's Daughter))...me walk to the Pavilion (from the Low Yat la of course...) just to go to buy those - J.Co Donust!!!! Me bought 2 dozens (1 for me & family and another 1 for Along Nor's Family) and apparently still rasa tak cukup....*nak lagi....*wish*wish* - may be this will answer kenapa me makin gebu..? kan?

Actually to compare the three donuts (Dunkin, Big Apple and J.Co)..me still prefer (LOVE-i would say..) Big Apple....

For the-ada-inti donuts...Big Apple's are superb!!! the durians, the tanggo manggo and the iceberg are so really yummeh and rasa macam ice cream!!!!

For the-cream-atas -dia donuts, J.Co is the best.... rasa sedap and terasa asik nak makan n still tak rasa kenyang2....

Dunkin Donut - me still love the choc pudding...terasa ke-coklatan yang ketara....

Anyway...all those are only my point of view / taste ...how about you..?

Whatever it is....me still terkenang-kenang the Big Apple & J.CO.....takda sesapa nak belikan ker? *wink* Me so naaaaaaaaaaaaak sangat itu donuts......

Tuesday, April 22, 2008

Happy Earth Day....planeteers


EARTH!" "FIRE!" "WIND!" "WATER!" "HEART!"

"By your powers combined, I am Captain Planet!"
"Go Planet!"

Captain Planet, he's our hero
Gonna take pollution down to zero
He's our powers magnified
And he's fighting on the planet's side

Captain Planet, he's our hero
Gonna take pollution down to zero
Gonna help him put asunder
Bad guys who like to loot and plunder
"You'll pay for this Captain Planet!"

We're the Planeteers
You can be one too
'Cause saving our planet is the thing to do!
Looting and polluting is not the way
Hear what Captain Planet has to say!
"The Power is Yours!"

Rasa-rasa ingat tak cartoon ni...?
One of my favourites.....!!!
Happy Earth Day u-ols...
jangan lupa..
sayangilah Bumi kita...
keep on re-cycle...


Alhamdulillah...

Last night me went to Klinik Ummu Ammar to get the ubat batuk for Alya....tapi to my suprise...Doktor Syariah told me that Alya punya paru2 dah infected with kuman...Subhanallah....

She told me that Alya kena guna nebulizer and if tengok tak OK gak Alya kena masuk hospital....masa tu dah duk terbayang dah how seksanya duk kat sepital..seksa not because of the hospital but seksa to see how Alya will suffer dengan masuk air kat tangan....makan ubat...guna nebulizer every 4 hours...oh my God...please help me...can't bear to see Alya nangis2..especially now she can say 'mama sakit', 'NO', 'tak moh', 'ubat'.....rasa sedih and pilu...

Alhamdulillah after 15 minutes guna neb (actually 30minutes if plus struggling and gaduh'ing with Alya sebab tak nak pakai neb), when Dr guna stetoskop ...didapati lung Alya sound clearer than before....so tak jadi masuk sepital...cuma Alya kena guna neb every 4 hours and esoknya (today) kena buat check up sekali lagi....so we went back to the house dengan penuh risau n worry sesangat,....

So malam tadi me duk berjaga to make sure Alya can breath easily...every 4hrs kena bagi neb...dengan Alya muntah sebab batuk....(me have to transfer dari atas katil ke lantai sebab cadar abis kena muntah),...dengan tetiba dia nangis....-----> i am so very sleepy right now.....

At 10.00 am tadi me went back to the clinic and after the check up Dr told me that Alya is getting better.....what a relief....syukur....Alhamdulillah

Alya & Shahmi

Alya mamam...

Alya's Corner
Alya kepenatan after kemas Alya's Corner

Monday, April 21, 2008

3 in 1

aiks....sorry u-ols..ni bukan iklan shampoo....just want to story morey 3 stories in 1 entry....

Story Satu : Rombongan Cik Ros ke JB

Last month masa my last week in JB, my cousins (Ros & Family) datang untuk bawak my dearest Mak Teh berurut di JB. So malam Ahad masa Mak and Abah hantar Mak Teh gi berurut..kami the cousins pergila ke Danga Bay...yeay!!!!

Actually malam tu me have to be in the office tapi disebabkan nobody can babysit Khayra (anak Cdah-my dearest draftperson) so we decided to bring back the works...(p/s: after balik dari Danga Bay me buat kerja tau Mr.Bos..)

Sampai Danga Bay pun memang dah lewat sebab keluar rumah pun agak lewat so we just took a ride on the Choo-choo train. Danish and Alya was very excited..tak sabar2 nak naik...

Top: Danish & Ros SIL
Below: Damia & Ros


Alya & Mama

To Ros & Ajim : thanks sebab tumpangkan Kak Yatie naik kereta Grand Lavina barumu itu....bila lak nak bawak gi jalan2 carik makan lagi...?

Story Dua : Rombongan Cik Nor ke Pesta Buku

Last week Along Nor & Family tagged along with me to Pesta Buku..Event yang me tunggu2 every year....Along Nor nak ikut sebab dia tak pernah pergi and since Abang Ngah sibuk nak beli buku kerja...the whole family decided to go....

So seawal pagi which was almost 9.30am (ekekeke..awal ker?) me went to her house at Bangi and car pool naik kereta baru Along Nor (Grand Lavina jugak..). Reached the pesta buku around 10.30am. First stop mestilah PTS....bought 4 books (3+1) with great discount from Shaza..(thanks dear......tima kasih daun keladi..tahun depan tambahla diskaun lagi...)...Tahniah Arief...me really proud of you...seronok nengok booth PTS dilimpahi dengan para pengunjung....

One of the books yang me beli tajuknya ialah SIBUK ? ATAU PENYIBUK? - me will read it and tell u-ols later adakah me ni really sibuk or penyibuk...eheheh... ni pun really sibuk tak sempat nak baca...so macam mana lah nak ulas buku pulak...kan?


Story Tiga : Rombongan Cik Nor ke PC Fair

After ke Pesta Buku we all went to PC Fair @ KLCC (around 1.30pm)....kekononnya nak serveyla laptop for my anak sedara.... masalahnya punya lah ramainya manusia kat situ...Subhanallah...rasanya takda ruang nak menyelit tanya itu ini kat salesperson...last2 duk kutip brochures jerla...

For the first time after banyak kali gi PC Fair...inilah the worst!!
  • terlalu jauh nak kena jalan..about 1KM from the first Hall until the fifth one...
  • can't bring along the stroller - kena letak kat tempat stroller. So kena la dokong Alya...nak bagi dia jalan takut dia kena crush lak...
  • Alya taknak kat Bapak dia..so i have to dokong a 12kg baby all the way sepanjang 1KM itu....rasa nak patah tulang belakang ...!!!
  • takleh short cut!!!...if dah enter hall...kena kuar thru fifth hall by hook or by crook....
  • after dah kuar at the fifth hall kena walk all the way to the entrance just to get Alya's stroller..tak ke bodoh betul sistem dia...argh!!!!
After this NO MORE la PC Fair for me..better gi to Low Yatt ajer....

Muka Budak Kecik ngantuk & penat...

By 3.30p.m the rombongan dah sampai semula kat Bangi...semua dah penat n tak larat.....especially when u are handling 2 budak kecik (Shahmi & Alya) yang tak reti duk diam....

Thanks to Along Nor & Abang Yusof sebab bg tumpang ke PWTC & KLCC....

Anyway....yang pasti InsyaAllah next year punya pesta buku kami akan pergi but NOT PC Fair....me dah serik....huhuhuu...

Wednesday, April 16, 2008

Alhamdulillah.....Akhirnya.....

wuhooooooooooo akhirnya siap jugak my design for library U*HM..Alhamdulillah...

After kerja siang ke malam..for 1 month at Johor and 2 weeks at BSP...finally i can submit the drawings and document tomorrow..(walaupun hanya draft..tapi dah 95% complete)*phew....

greatest thanks to Allah...and all staff dalam SAFF for helping me secara lansung and tidak lansung...to my family yang really paham my situation, my frens out there yang duk give me semangat especially bila semangatnya dah hilang... - u-ols semua dah tolong banyaaaaaaaaaaaak sesangat...only Allah can repay all ur kindness...love u-ols so so much...

sorry gak to all if during this whole six weeks i am being grumpy...cakap laser..asik nak baran...(especially to Mr. Bos - ampun yer...) eheheh..so very stress..hope u-ols paham...

kekekek..tulis ala menang award la pulak....suka hati me le...my Blog kan..? take care all...

Thursday, April 10, 2008

Tipu la.....

aisey..mana ada....menipu jer quiz nih...*wink*

65%How Addicted to Blogging Are You?



sis..how can boleh sama my % ngan yours eh? I think yours should be higher or mine should be lower % kan..? hehehehe....

Monday, April 7, 2008

Jangan Sambut April Fool...

Got this E-mail from a friend (x-utm girls) and i thought it MUST be shared with u-ols out there....


APRIL FOOL, BUAT RENUNGAN & PEDOMAN KITA SEMUA

Assalamualaikum wbh.

Ikutilah cerita sedih di sebalik 'April Fool's Day' sebagai renungan bersama. Setiap kali menjelang 1hb April, sesetengah orang kita begitu taksub dengan budaya 'Pandang ke Barat'.

Berbalik kepada perayaan April Fool's Day ini, ianya mula dirayakan sewaktu kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol. Setelah bertapak berkurun-kurun lamanya di Granada, Sepanyol, kerajaan Islam akhirnya runtuh diserang tentera-tentera Kristian.

Ketika peristiwa tersebut, penduduk-penduduk Islam di Sepanyol (Moors) terpaksa berlindung di dalam rumah masing-masing untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera Kristian bagaimanapun tidak berpuas hati dan berusaha untuk menghapuskan orang-orang Islam di Sepanyol.

Penduduk-penduduk Islam kemudiannya diberitahu bahawa mereka boleh belayar keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama-sama barang-barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh dipelabuhan. Orang-orang Islam yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu penipuan, telah pergi keperlabuhan untuk melihat kapal-kapal yang dimaksudkan.

Setelah berpuas hati, mereka membuat persiapan untuk bertolak. Keesokan harinya (1 April), mereka mengambil semua barangan yang telah disiapkan menuju ke perlabuhan.

Pada masa inilah pihak Kristian mengambil kesempatan untuk menggeledah dan kemudian membakar rumah penduduk-penduduk Islam ini.

Mereka juga tidak sempat untuk menaiki kapal kerana semuanya dibakar. Pihak Kristian kemudiannya menyerang orang-orang Islam dan membunuh kesemuanya - lelaki, perempuan, serta anak-anak kecil. Peristiwa berdarah yang menyedihkan ini kemudiannya diraikan oleh tentera Kristian.

Keraian ini akhirnya dirayakan setiap tahun bukan sahaja di Sepanyol tetapi juga di serata dunia.

Yang menyedihkan, orang-orang Islam yang jahil mengenai peristiwa ini turut meraikan April Fool's Day tanpa menyedari mereka sebenarnya merayakan ulang tahun pembunuhan beramai-ramai saudara se Islam mereka sendiri.

Semoga Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita.

Petikan drp. Risalah Fikrah


"Peliharalah Allah, nescaya Allah akan memelihara kamu" - Rawahuttirmizi Illal Liqaq

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Me ingat lagi zaman sekolah..pelbagai cara yang dilakukan oleh kawan2 untuk mengenakan kawan2 sekelas....masa tu zaman budak2..main ikut tanpa mempersoalkan bagaimana April Fool ni wujud...

Alhamdulillah selepas masuk ke IPTA me takda terikut2 budaya tak sihat ni lagi....u-ols semua macam mana?

Thursday, April 3, 2008

Meh Lawat Meh...

Dah lama me duk dengar pasal this Blogger tapi tak sempat nak singgah...

Anyway..today...after penat duk pikir pasal this U*HM project..me searched thru Yahoo..and i got it... blog DMKT

The best part of this blog is the comments from all the internet user out there..punyalah banyak orang bagi pendapat/hentaman/kata-kata ...almost 600+ !!!!

Bila baca their comments...kesian pun ada..kelakar pun ada.....tapi what to do...like one of the Bloggers said: nak jadi penulis Blog ni kena la tahan telinga and sabar....betul tak?

If nak story pasal orang yang melawat Blog dia ..mak aiiiiiiiiiii sampai 90 ribu lebih.... tak leh challenge you!!

So u-uls...tak nak lawat ker? ^^

Wednesday, April 2, 2008

SAFF Updates - Congratulation a.k.a Tahniah...

1. Shidah & Udin :
Happy 2nd Anniversary
Moga Berbahagia Hingga Ke Akhir Hayat
Bik...bila nak open table? arini eh? seafood tomyam? *wink*

2. SMSA & Wife:
Lahirnya Sh. Aminah
comel la..macam muka Abuya dia ngan Muhammad...kan?


p/s:
actually our ME pun baru dapat new born baby last Friday....problemnya ialah 'the new father' lom masuk opis lagi..so takleh la me update kat sini...tak sure baby tu boy or girl...so if ada info me update..tungggggguuuuuuu...


Tuesday, April 1, 2008

I Don't Wanna Miss A Thing...

I DON'T WANNA MISS A THING

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
And every moment spent with you
Is a moment I treasure

I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing

Lying close to you
Feeling your heart beating
And I'm wondering what you're dreaming
Wondering if it's me you're seeing
Then I kiss your eyes and thank God we're together
And I just wanna stay with you
In this moment forever, forever and ever

I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing

I don't wanna miss one smile
I don't wanna miss one kiss
Well, I just wanna be with you
Right here with you, just like this
I just wanna hold you close
Feel your heart so close to mine
And stay here in this moment
For all the rest of time

~Aerosmith~


*I don't want to miss these.....*

Mama windu kat Alya......*sob*sob..