Wednesday, October 29, 2008

Very Jakun...

Last week me went to three places yang buat me jadi jakun sebentar...(hehehe...very jujur kan? mengaku jakun).

1. Kilang buat cable...

Went to Bukit Raja to one of the cable manufacturer in Malaysia.. previously owned by a Japan Company tapi now telah diambilalih oleh PNB. Actually this is the second time.. first time it was 8 years ago for FAT untuk cable to be installed at UTM. Masa tu tak tahu apa..so takat nengok ajala... This time went with rombongan JKR yang diketuai oleh AFK and me really appreciate the process... siap can explain to the JKR engineer.

MasyaAllah... dia punya manufacturing process..so susah..no wonder the price pun agak mahal.. dari drawing the conductor ikut various sizes, then dibalut dengan penebat, armour, direndam dalam air, testing, etc. Prosesnya buat me really wonder how la diorang boleh terpikir up to this kind of process... dahsyat woo... terserlah kejakunanku..



2. TUDM Subang..

Went there with JKR (again) jugak...and yes AFK ketuanya. We went there to go and inspect installation kat pencawang under unit inspektorat JKR. (sorryla if ada org ingat me ni asik menyibuk with JKR..actually not menyibuk tapi nak tambah ilmu pengetahuan..sesapa nak say anything..its up to you.. yang pasti orang JKR pun tak kisah..so..?;p)

This time jakun sebab nampak banyak plane..jet fighter..plane VVIP, etc. wow!!! selalu tengok kat TV aja......yang tak bestnya adalah tidak dapat amik gambar. 1. sebab this place is a very high level punya security..takleh amik gambar sebarangan. 2. my camera baterynya kapuut.

3. Parking System kat Sunway Pyramid..

Sesapa ada pergi tak shopping kat Sunway Pyramid bebaru ni? Call me jakun tapi me really impressed dengan parking systemnya..nak kata canggih takla..sistem very simple tapi really beri kemudahan to people...i LOVE it!!!.. Ir. AFK..can me suggest guna this system kat KOMTAR? Can? Can?

Me tak sure dah lama install atau tak (for me baru..tapi entahla yer..last time me pegi about 3/4 years ago..). Pergi last Monday pun sebab transit (+ betulkan my cerin mata) before beraya ke Mummy Timah House kat Sunway. The system can detect ada tak tempat kosong atau tak..if kosong lampu warna hijau nyala..if not warna merah...then siap ada bgtahu this bay ada berapa parking kosong. Senang kan..?



So people..u can call me jakun tapi...sukala nak jakun ke tak nak kan...? yang penting me very the impressed + amazed + jakun...

salamz....



Tuesday, October 28, 2008

Melawat Q di Pusrawi...

2 - 3 hari lepas En. Amin telah membeli MAXIS Broadband (akhirnya) untuk urusan kerjanya (insuran + unit trust + wasiat). So disebabkan semalam terasa nak bertenet di alam maya..me pun pinjamla... tapi yang sedeynya..punya la slow....jadi hangin satu badan.. nak upload gambar..punyalah seksa..argh!! sungguh mencabar kesabaran....last2 instead of berblog..me pun meng'edit gambar yang lepas2.. + menulis blog ni kat dalam notepad.. sampai opis baru upload...tumpang ye bos... upload aja... tQ.

Dalam gambar2 tu adalah gambar masa kami g melawat Quwwaidir kat Pusrawi last week (sorry tak ingat la pulak hari apa...) .. anak Angah Alin (adik Along Nor) yang bongsu ni kena masuk kat dalam sepital sebab ada masalah nak buang air kecil.....last2 doktor sarankan dia bersunat... so dah jadi anak bujang dah anak buah ku sorang itu pada usia 3 tahun.

Pusrawi ni masih baru lagi and tempatnya nice..ada banyak gambar cartoon and ada tempat untuk budak2 main.. very colourful...

To Quwwaidir, Mak Toon harap Quwwaidir cepat sembuh... take care sayang..mmmmmmmuuuaaaaaaaahhhh!!!


Justify Full

Saturday, October 25, 2008

Dwarf ...?



Which of Snow White's Dwarfs Are You?

You are Doc. Although you wouldn't consider yourself a leader, the people around you do. You truly care about others and want to do your best to keep them happy and well. You are optimistic and smart and want to make the world a better place. You could probably learn to relax a bit more. You definitely deserve to have a day off and spend time with friends!

Find Your Character @ BrainFall.com

Wednesday, October 22, 2008

Santai di Zoo Saleng...






As per previous entry..me ada bagitahu yang kami ke Zoo Saleng masa raya kan..? so gambar2 di atas adalah gambar2 yang telah diambil oleh En. Amin..

In short.. menurut kata Abah, Mak & Angah.. Zoo Saleng ni lagi best dari Zoo Johor (except tiada elephant).. tiger kat sini lagi banyak.. monkey, ada bear, big fish (sepanjang 8' i tell you...!!!!), chicken, ostrich, horse, etc. and the animals pun senang nak ditengok dari dekat..if kat Zoo Johor sepelaung jauhnya..

Apa-apa pun yang pasti budak kecik tu happy... since the entry mahal sangat( adult RM12.00) ...Alya yang kena belanja Mama & Bapaknya.. *boleh gitu?*ekekeke.. teruk tul kan..?

TQ yer Alya..so bila kita nak gi Zoo Negara pulak..Mama & Bapak tak kisah..tapi Alya belanja ye. OK? ekekeek kidding!!! Nanti kita tunggu Atok ngan Nenek datang nak..? Sesapa nak ikut?..... JOM *wink*

Tuesday, October 21, 2008

Birthday Abah & Mak...


Happy 57th Birthday to Abah (3rd October 2008)
& Happy 55th Bithday to Mak (21st October 2008)


All of us wishing both of you a very good life ahead..
moga everything yang diimpikan akan jadi kenyataan..
moga dianugerahkan Allah kesihatan dan ketenangan..
moga berbahagia dunia & akhirat...

we love both of you so so sooooooooo much..
and hoping that we can give anything that both of you want (insyaAllah)
- at this momment only lot's of LOVE & CARE ajala... benda lain nanti ek? *wink*


Salam teramat sayang:
Along, Angah, Adik
Amin & Alya...


Wednesday, October 15, 2008

Salam Aidil Fitri...


Yup..me know me got tonnes of work to do...tender, datelines, etc... but me need a break..(plus me know ramai tertunggu2 my update...loves u-ols)...so this lunch time hour me nak spent masa berstory morey about my Raya.. here goes...

30 Ramadhan 1429H (Post-Raya)

Went to Damansara Utama to submit my report......on the way there dapat extra perfume (a.k.a) from uchuk acham.. while waiting for my interviewer to came back from pasar siap tukar baju Alya... and teringat tudung for MIL tertinggal kat umah *aiseyh*. Submit my report and start the journey at 10.30a.m to Rompin.. (before that singgah again at my house to get the tudung..)

During the journey singgah Kg. Ampangan to send the kuih raya for Mak Teh. Got sambal tauchu from her and pasta for Alya (untuk lunch dalam keta) from Along Nor (tq Along & Mak Teh ..u are such a dear!!! mmuah!!).

Singgah again at Kuala Pilah and bought 4 batang lemang for PIL.. Alya dah tido after makan pasta...then......me slept all the way...zzzzZZZZZZ (sorry got to ganti all tak cukup tido time...) . Woke up bila dah sampai kat Pekan Rompin and singing Barney's songs all the way until sampai umah PIL at 4.30pm...

1 Syawal 1429H

Acara biasa.. bangun tolong apa2 yang perlu kat dapur.... gosok2 baju... and menonton TV.. amik gambar Alya ..... Malam barula menziarahi jiran2 PIL..


2 Syawal 1429H

Teman MIL to sambung beraya umah jiran2 and watching TV.. (actually bila balik Rompin takda aktiviti sgt.... + adengan yang menguji kesabaran berlaku - maleh nak cerita..*sigh*)..

3 Syawal 1429H

Pagi2 tolong MIL masak Sambal Goreng and lauk for lunch.. Atok & Nenek Alya nak datang dari Seremban (diorang singgah melawat besan)..

At 3.30pm kami bertolak balik ke JB saing my parents... sampai around 7.00p.m semua dah dead tired...

4 Syawal 1429H

Sibuk tolng Mak di dapur sebab at 3.00pm adik beradik Abah nak beraya kat umah... sambil tu Mak & Abah sibuk nak sambut birthday Alya sekali lagi..


Malamnya kami pulak melawat umah my Mak Long & Mak Ngah at Capt. Mohd. Amin, melawat my atok2 (bapak sedara Abah) di Kg Melayu...

5 Syawal 1429H

ini pelik sikit..ekekeek..kami ke Zoo Saleng...pasal gambar zoo ni later me masukkan... Malamnya ke rumah my Nenek angkat .. and then ke rumah my long lost fren Che Wan.. (tapi che wannya takda...). Balik dari beraya..sesi bergambar sakan :





So that's all about my raya... takla semeriah masa zaman raya kecik2 kat Kg. Ampangan....may be because of me dah makin besar kut... hopefully it was a meriah one for Alya... and for all of u out there...

Till then u-ols...take care..LOL.


Wednesday, October 8, 2008

Back to Work...

I am back !!!!!

huhuuhu but not to blog...but to work..work... and work... takleh la den raya sakan *sigh*

too many things to do and not enuf time, tenaga and semangat....aiyok!!!

everything has to be submitted by next week and i am already tired just to think of it... ni lom cerita pasal examnya lagi...

what to do... selagi kudrat masih ada... buat takat boleh and then tawakkal... just do the best and Allah will do the rest... aja-aja fighting!!!

story morey and piccas pasal raya nanti ye.. tung*guuuuuuuuuuuuu...

salams...