Showing posts with label Santai. Show all posts
Showing posts with label Santai. Show all posts

Monday, August 1, 2011

Ramadhan Datang Lagi..

Ramadhan datang lagi...Alhamdulillah ..TQ Allah for this opportunity..

SALAM RAMADHAN UOLS...
MOGA THIS RAMADHAN PENUH DENGAN KEBERKATAN HENDAKNYA

It's been a loooooooog time since i last updated my blog... Bersawang sampai tak hengat!!!! me know tak sempat is not an alasan anymore since i have A LOT of time blogging but so bapak malas to do... :)

So now.. Can i just try again to make a pledge that sedaya upaya will try to blog even for a few words so that someday i can look back and terkenang keambali whatever happened in my life..

Bersempena Ramadhan ini.. Jom start something like mahu bersenam kah (after Ramadhan), mahu disiplin eat all those vitamins kah, mahu baca Al-Quran, tak mahu miss terawih kah, mahu basuh baju (+ lipat baju) tetiap hari kah.... AND mahu actively blogging kah? *ngee*


Mari kita semangat buat something sempena Ramadhan kali ini.. JOM!!!!!

Monday, August 9, 2010

SukaSuki Together Gether...


Alhamdulillah semua yang dirancang berjalan dengan lancar..walaupun ada sedikit hiccups but Allah knows best... thanks to semua yang terlibat.. tanpa anda semua pasti our Suka Suki Together Gether tak semeriah itu.... sesapa nak tengok gambar leh terus ke sini... TQ..

Saturday, July 24, 2010

Taman Istana...
















Last Two weeks kami ke Taman Istana JB untuk kali ke-2... kali ini motif utama adalah untuk bagi Aisya practice berjalan... Memula dia agak geli dengan rumput kat situ sehingga dia hanya berdiri tegak tanpa bergerak... TQ to Kakak Alya sebab sudi pimpin Aisya dan akhirnya Aisya syok berjalan sana sini...next time kita pergi lagi ye...

Monday, June 28, 2010

Pagi Ahad yang BEST..


At our (sewa actually) Nusa villa ni ada swimming pools, gym, spa tapi until now we only manage to use swimming pool sahaja..kemudahan lain masih tak berkesempatan.

Pada pagi Ahad lebih kurang 2 bulan lepas kami pun buat pertama kalinya menggunakan swimming pool yang tersedia... so kira ni first time le untuk Alya and Aisya ...

Aisya and Alya sangat seronok sampai tak nak naik...syok berendam agaknya...

so kengkawan opis..jomla datang umah akk..kita swimming sama2... jom...!!!

Sunday, July 19, 2009

Pantang Wayang...

Semasa me hanya berdua dengan En.Amin, selain daripada aktiviti berjalan2 sekitar Kl mengambil gambar,kami rajin ke The Mines untuk tengok movie.. especially time midnite....pantang ada cerita best, kami pergi...tapi lepas bersalinkan Alya (3 tahun lepas) kami dah stop aktiviti tengok wayang ni..ialahkan...takkan nak tinggalkan Alya kat umah Along Nor and bersukaria gi tengok wayang......agak2 la kan...(walaupun Along Nor tak kisah).
Walau bagaimanapun, lepas dah asik ulang alik KL-Jb for the past 2 months ni, sempat gak la kami mengambil peluang tengok movie kat CS, Jb. Itupun lepas kautim ngan Mak and Abah mintak tolong jagakan Alya... sempat tengok 2 movie kat bawah ni..
Cerita Watchmen ni ikutkan bukan movie idaman kalbu pun untuk ditonton tapi dek kerana masa tu takda movieyang best, balun ajalah...
Cerita ni terlalu berfalsafah sampai otak me ni tak paham apa yang cuba pak director n penulis skrip nak sampaikan... so kebanyakan masa me duk stress otak duk pikir apasal jdmacam gitu ye? kenapa ye? apa ye? kepada En.Amin. En. Amin punya jawapan : Daddy pun tak pernah nengok cerita ni Yang... macam mana Daddy nak jawap (dengan nada menahan geram sebb me asik tanya..) *Hahahah... nak buek camno... me selalu ingat semua sinopsis movie En.Amin tahu...redho ajalah ye En.Amin...*
Yang cerita TX ni pulak memang kami sesangat nak tengok.. Alhamdulillah sempat gak gi sebelum bersalinkan Aisya...
Plotnya mudah aja and bila dipikirkan pandai tul depa tipu penonton dengan macam2 propaganda : piramid la, kereta leh tukar jadi robotla... bila tengok cerita ni kalu takleh pikir rasional mahu leh caya benda autobot ni wujud di kalangan manusia... Itulah kelebihan orang asing buat movie..dengan bajet n teknologi yang dahsyat..memang tak senang duduk tengok cerita ni... memang boleh bagi 5 bintang... *japlg nak g check City,kut la ada logo autobot kat badan dia...leh la jadi bumble-C..kui..kui..kui..*

Malam tadi, lagi sekali me sempat midnite tengok Twilight ....hahahaha..tapi kat dalam rumah ajalah... (dah ada Aisya..kena pantang wayang lagi la jawapnya....). Cerita ni memang ramai kata best gila n ada sampai cari buku cerita untuk tahu kesudahannya... nampaknya me pun akan termasuk dalam golongan tu and nak kena gi carik kat MPH. Ceritanya walaupun berunsur vampire tapi me nengok lebih kepada romantik movie.. Gambar yang cantik..flow very nice...memang superb..tak sabar nak tunggu cerita sekuelnya...


Hmm... malam ni nak tengok apa la pulak ye... ke nak kena mintak En.Amin g shopping DVD lain... any suggestion kengkawan..?

Tuesday, March 24, 2009

Sepetang di Putrajaya.....








Sorry u-ols..lama sangat me tak berkesempatan meng-update cerita terbaru tentang diri ini...InsyaAllah me cuba..so now terimala gambar sebagai cerita ringkas ala basi yang sempat me buat..

take care....

Tuesday, March 3, 2009

A Getaway at Air Papan,Mersing


I know its been a long time since i wrote anything in my blog (especially to my regular visitors). For those who knows me, i am quite sure you know how busy i am with my new post and responsibilities...

Alhamdulillah eventhough i am quite tight with my schedules i still managed to spend my time with my family... (tapi still 2 in 1 la kan..). During my site visit to IPD Mersing, me sempat spend 2 days balik ke Rompin and pergi ke Air Papan...next time kena tido sana la kan Dy? Nanti leh bawak rombongan Encik Ramli and Wak Zamri lak...

For more pictures leh jengok Alya's Blog ye.......

Ok u-ols...nak titun...esok kerja dan kerja lagi...

Taking care yea...salamz...

Monday, February 2, 2009

Aquaria, KLCC...



Went to Aquaria, KLCC last week - quite a wonderful place to fine serenity and having fun with the fish... actually patut pergi during christmas eve last year bersama rombongan Along Nor & Kak Ujen, tapi sebab En. Amin masuk Az-Zahrah for denggi, terpaksalah batalkan hasrat hati...
So last week akhirnya me sampai gak ke Aquaria... tapi rasanya best lagi UnderWaterworld kat langkawi kan Bik? (sebab kita masuk free kot...*wink*).. anyway kami sekeluarga really enjoy and lagi best after penat berjalan... me ngan En. Amin merasa fish spa yang bersebelahan dengan Aquaria. Harga asal RM38/30minit, tapi sebab baru keluar dari Aquaria..dapatla RM15/30minit seorang... Alhamdulillah...
Next time leh la gi Fish Spa lagi kan Dy? sapa nak ikut..? JOM!!!!

Sunday, February 1, 2009

From Taiping with LOVE....

Kama Lodge kat atas tu adalah tempat penginapan me and Mashi serta En Aziz (both from AHA) masa meeting IPD Selama bulan Novermber 2008. The lodge is quite far from bandar Taiping and the price is quite high compared to Legend Inn and Seri Malaysia (biliknya pun agak kecik). Tapi dek kerana kami takda pilihan (sebab cuti sekolah), kami pun terpaksa redho aja..lain kali.. tak gi lagi la....


====================================================================


Lepas 2 bulan ke Kama Lodge, again me got a meeting in Selama - meeting January 2009... but this time me decided to stay kat Legend Inn, Taiping. So seperti biasa my loyal and dedicated En. Amin jadi my chauffer to bring me there..this time me bawak Alya sekali (En. Amin nak bring Alya ke ZOO Taiping).



Malam kami pekena Sotong Kangkung kat Bandar Taiping... harganya sangat cheap and kuantitinya agak banyak.next time lehla try Yong Tau Foo pulak....





** Next time kitakena gi awal la..if tak melepasla peluang ke Zoo Taiping..mana aci if Alya ngan Bapaknya aja dah ke sana... Mama pun nak jugak....**





Friday, January 30, 2009

Bermalam di KL....

Wah...lama betul me meninggalkan dunia blog ni..... after AFK meninggal dunia, banyak task yang me kena setelkan and takda masapun nak membuat blog..apatah lagi nak menjenguk blog kengkawan... Sorry ye..harap semua paham my condition...today nak kata me ni terlebih masa..takla pulak cuma...terasa nak melepaskan tensi..and mem'blog is one of the way...so here goes..



Last December me managed menggunakan voucher free dari Grand Season KL..so me pakat2 satu family to stay 2day-1 night kat that 4 star hotel.... Alhamdulillah...sekali sekala stay kat KL best gak... malam after having our buffet lunch (free gak), kami naik monorail ke Bukit Bintang and menikmati (merasai) suasana Bukit Bintang di malam hari. Kiranya ni firts time la for Alya (staying kat hotel & naik monorail), so bolehla bayangkan how excited she was....*ekekekek..jakun anak Mama..*.








**pst..bukan komuter...monorail....sowwey...**



Next time lehla pergi lagi.... Jom!!!












Wednesday, October 22, 2008

Santai di Zoo Saleng...






As per previous entry..me ada bagitahu yang kami ke Zoo Saleng masa raya kan..? so gambar2 di atas adalah gambar2 yang telah diambil oleh En. Amin..

In short.. menurut kata Abah, Mak & Angah.. Zoo Saleng ni lagi best dari Zoo Johor (except tiada elephant).. tiger kat sini lagi banyak.. monkey, ada bear, big fish (sepanjang 8' i tell you...!!!!), chicken, ostrich, horse, etc. and the animals pun senang nak ditengok dari dekat..if kat Zoo Johor sepelaung jauhnya..

Apa-apa pun yang pasti budak kecik tu happy... since the entry mahal sangat( adult RM12.00) ...Alya yang kena belanja Mama & Bapaknya.. *boleh gitu?*ekekeke.. teruk tul kan..?

TQ yer Alya..so bila kita nak gi Zoo Negara pulak..Mama & Bapak tak kisah..tapi Alya belanja ye. OK? ekekeek kidding!!! Nanti kita tunggu Atok ngan Nenek datang nak..? Sesapa nak ikut?..... JOM *wink*

Monday, July 21, 2008

Laman 2008 - The Story

Last Saturday, as me mentioned earlier...me went to Laman 2008.. saja jer nak bawak Alya jalan2 menikmati keindahan nature..if sesaja nak pergi Taman Tasik Perdana (TTP) tu..rasanya tak ter pergi kut..

So at 4pm me, En. Amin & Alya bertolak ke TTP... arrived at 4.30pm.. oleh kerana parking sudah full..kami terpaksa la park kereta berdepan dengan entrance nak masuk ke Tugu Negara.. agak jauh la jugak untuk berjalan..tapi sebab semangat berkobar2..yang jauh pun rasa dekat jek..

Me takda idea nak cerita pepanjang.. biar gambar menerangkan segalanya... so here goes..




Generally, hiasan landscape yang dibuat oleh pelbagai Majlis Perbandaran, Majlis Daerah, etc..terletak di kawasan luar (outdoor). Untuk gubahan bunga dan gubahan bertemakan sesuatu di tempatkan kat dalam satu tempat (macam khemah ber'air cond') yang dipanggil Flower Enclave.





Flower Enclave ni berdekatan dengan tasik.. Kat tasik tu Alya excited sangat sebab ada duck!!!



Berdekatan dengan Pentas Utama pulak ada tempat untuk dapatkan perkhidmatan Henna.. me pun apalagi teringin la pulak nak mencuba..

p/s: Gambar Alya kat bawah tu dia tengah bengang sebab ada minah France ni tengah melukis kat tangan Mama dia..

Gambar2 bawah ni pulak adalah gambar me & Alya posing kat landskap2 indah yang dihasilkan oleh para peserta...Kami tak sempat nak habis round TTP ni..punyalah besar kawasan dia..lenguh kaki berjalan.. By Magrib kami dah berjalan pulang ke kereta...



Overall, agak memenatkan sebab jauh nak berjalan kaki..keluar semua peluh...(rasa segar sebab lama dah tak berjalan2 macam ni..). If me not mistaken..dengarnya macam keluasannya 76 hektar.. next time if ada lagi..leh la pergi lagi... penat tapi best... yang pasti Alya happy jek...Alhamdulillah...



Saturday, July 19, 2008

Laman 2008

Me going to LAMAN today.. Yeay!!!

Memula nak bawak dearest Alya ke Bagan Lalang ..nak kenalkan dia dengan pasir & pantai.. (to improve dia punya motor skills...*wink*) tapi bila dengar memacam cerita dari Along Nor.. me tukar trip ke LAMAN...

This is the first time me will be going there.. En. Amin dah selalu gi.. hopefully best sepertimana yang digambarkan dalam website (www.laman.net.my) and hopefully it becomes a good experience for little Alya... discovering the nature ..InsyaAllah...

So...apa lagi ?.......jom la pergi sama... mari mari mari...