Saturday, August 30, 2008

Merdeka!!!!!


Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-51

Moga Malaysia akan terus dirahmati &
dilimpahi dengan rezeki oleh Allah ...



pssst...: Apa erti kemerdekaan untuk u-ols..?
Rasanya walaupun dah 51 tahun merdeka..kita masih lagi dijajah dari segi pemikiran kan..?
Betul tak..? Tak caya cuba pikir2 kan.. Bak kata Nabil.." lu pikirlah sendiri" *wink*

Thursday, August 28, 2008

Visits...

Visit 1: Library, UTHM


Last 2 weeks during my stay in JB, me had to attend this infra meeting at UTHM, BP (yup....jumpa En. Leje le...). Bila abis meeting..makan2 sedap kat restoran X (sory namanya tak sempat nak simpan dalam memori... sebab kusyuk makan..ekekeke) with En. Leje, En. Zaidi & Ir.AFK.

Lepas makan-makan, me ngan Ir. AFK ke project site Library, UTHM untuk tengok progress kerja... kami gi ngan En. Hasnan & En. Khuzairi ... cepat betul progressnya... dah naik sampai first floor... terasa sebak tengok bangunan bila apa yang dilukis dalam kertas dah ada di depan mata...

Ya Allah, moga2 apa yang hambaMu designed ni takda cacat celanya...if ada pun janganla ada yang major... hambaMu dah buat sehabis baik untuk memenuhi keperluan UTHM... Ameen..


Visit 2 : EPE Switchgear (M) Sdn. Bhd.


Last week pulak sebelum melawat Mr. R, me ke EPE Switchgear (M) Sdn. Bhd. Ada lawatan dari JKR anjuran Ir. AFK... and seperti biasa me yang tak segan silu ni pun join la sekali.. apa nak malu kan...? nak timba ilmu... betul tak? Alhamdulillah..engineer2 JKR pun tak kisah...so layan...

Dalam visit ni banyak gak ilmu yang diperolehi.. sedikit sebanyak dapat la menambah ilmu sebelum bergelar PE nanti..InsyaAllah...

If nak cerita detail pasal produk EPE ni rasanya panjang lebar... so sesapa yang berminat nak tahu..leh bgtahu me.. me leh bagi diorangnya phone no. OK?



Wednesday, August 27, 2008

Updates on Mr. R...


Went to SJMC with AFK yesterday after the JKR visit (me sibuk join the group) to EPE Factory at Nilai...

Arrived SJMC around 4.30p.m and found out that Mr. R lost his memory..
He can't recognise us!!!

I can't help it but to nangis macam apa sebab so sedey to see Mr. R punya condition..bila flashback all the time we had lunch, dinner, breakfast together ......lagi berjurai la air mata... ialah kan...dah nak dekat 8 tahun me kenal Mr. R

Any soalan ditanya the answer was : "ubat ni pahit tau..."

After AFK duk bercerita itu ini and tanya itu ini about all the memories we had together... :

"Mr.R..remember your princess? (he nodded) What's her name?"

" Fad-zi-la lah..."

"Remember your friend Tn. Hj? (he nodded) What's my name?"

"Fuaad lah"

Alhamdulillah, finally Mr. R recognised us...

FYI We are the first and second person yang dia kenal after a week of unconsciousness. His family pun very happy sebab he is starting to regain his memories back...

To AFK: Tq sebab brought me to SJMC to visit Mr. R and tak putus asa mengingatkan MR. R about the princess...

To Mr. R: Please get well soon... u owe me makan-makan kat Chili's (last time you went with AFK tak ajak me pun..kononnya Men's Nite Out...- tak aci tau!!). Whatever pun u must get well soon... nanti kita soh AFK belanja kat Chili's..*wink*









Monday, August 25, 2008

Saya Adalah Saya...

Ada orang kata saya ni :

Suka buat kerja last minit..
Suka bertangguh....
Suka cari alasan....

betul ker?

...

...

Apa awak nak kata..awak kata lah...
Saya tahu siapa saya..
Saya tahu diri saya...

Saya adalah saya...

Cubalah awak duk kat tempat saya...
Barulah awak tahu apa nak di'kata...
Whatever...

Moga Cepat Sembuh Mr. R...

Dear Mr. R,

Got a phone call from Mr. Poon.. Surprisingly he told us that u ada kat SJMC - unconscious...

I know that I have to go to SJMC to visit u.... I thought of going with AFK during office hours today.......tapi he can't - ada hal..... so we are going to vist u tomorrow after lunch hour.. wait for us ye......

Hopefully u cepat sembuh... so that u can tease me with your jokes.. so that u can call me princess again *sigh* ... please get well soon... take care..

~princess~



Friday, August 22, 2008

Alhamdulillah Dah 2 Tahun...

short entry only :



HAPPY 2nd BIRTHDAY ALYA...



p/s:
the longer version of entry c/w loads of piccas will be later yer. Me got tonnes of things to do and not enuf time to blog.... till then..take care.. ops..by the way... i am back from JB.... . to frens kat JB...sorry tak sempat jumpa..maybe next time ye..

Monday, August 18, 2008

Meeting My Love Birds...

Tomorrow I am going back to JB to meet my two love birds...my Mak & Abah!!! yeay!!!..and I am bringing Alya along...* aci tak?*wink*

wah..tak sabar rasanya nak makan masakan Mak and ber chit-chat with her sampai ke pagi... can't wait!!!

Doa'kan for my safety ..and Alya's too u-ols...

Till then... salamz...

Thursday, August 14, 2008

Selamat Pengantin Baru...



Arief & Hanim

Selamat Pengantin Baru..
Moga berkekalan hingga ke akhir hayat..
Take Care..



Best wishes from:

Fadzila , Amin & Alya..


Kreatifkah Saya..?


Got this award from Kak Shop & Sis Neeza... thanks yer .... Ingatkan dapat jer...Rupanya ada rules gak:

1. The winner may put the logo on her blog.
2. Put a link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put links to the blogs.
5. Leave a message for your nominees

So me would like to give this award to:
1.
Izan
2.
Izreen
3.
Nadia
4.
Izan
5.
Shaza

Take care u-ols...LOL..



Another Compact Day...

Last Sunday ada banyak jemputan. Yang larat dipenuhi cuma dua...yang lagi dua tu...tak cukup masa and dah penat. Maaf yer En. Firdau (Astra) serta Ijan & Zizi.. dah ada orang lain yang booked kami lebih awal. Diharap majlis u-ols tetap meriah tanpa kehadiran kami..*ekekeek perasaan VVIP la pulak*

Pagi Sunday..around 10.00a.m kami anak-beranak dah siap2 dah nak ke rumah MIL dearest Ani (anak my Pak Ngah). She is staying dengan in-laws dia kat apa ntah - jalan on the way ke zoo..

Mula2nya memang cadang saja nak melawat sebab Ani baru dapat baby.. (rumah dia dekat dengan dewan tempat Arief punya majlis kawen) and then terus ke jemputan kawen...tapi Alhamdulillah kami langkah kanan..rupanya MIL Ani buat kenduri arwah..so makan besar la kan..? Sedara-mara MIL Ani pun baik2 and friendly belaka... will come again - may be Raya nanti...*leh kan ?*

My dearest anak buah baru tu namanya Nurul Hannah (ala Hannah Montana gitu...) baru umur 12 hari. Geram tengok pipi dia ..so chubby...

Lepas chit-chat and makan-makan, at 2.00p.m kami bergerak keluar dari situ and ke Alpha Angle untuk beli sedikit cenderahati untuk pengantin baru...(+ hadiah for our two neighbours yang baru dapat baby).

At 3.00p.m kami sampai at Dewan Komuniti... terserempak Dr. Ziti & Shariman kat pagar ..they are going back... *aisey..tak dapat la borak lama2*. Ziti was my compoundmate zaman MRSM dulu... by the way..the groom was our (me and En. Amin) schoolmate at MRSM Kuantan. So memang dah janji ramai2 nak datang around 2.30p.m macam tu untuk informal small gathering...*sowey...me datang a bit late la kengkawan*

We stayed there until 4.30p.m rasanya...jumpa ramai gak kawan-kawan.. ada Mimi, Shireen, Dida, Firdaus, Panda, Nizam, another Amin, Azman, Cho, Muzayannah, Abu, Shaza, Arief (of course lah kan..? hehehe... ;p ) and ada la kawan2 lelaki yang me kenal muka tp tak ingat nama...*sowey yer guys.....* Arief gambar ramai-ramai tu Fadzila nak yer...*

Alya during first 30 minutes tido kepenatan...tapi bila dah bangun...amboi.... lompat sana sini...

Balik badan dah penat..mostly sebb dukong Alya... so lepas masak..makan.....me tertido depan tv... yang bestnya Alya yang jaga me and En. Amin. *Nasibla kan..budak kecik tu memang penuh tenaga...*

Tuesday, August 12, 2008

The Very The Compact Day.....

Actually entry ni dah lama yang amat...tapi malam kemarin baru berpeluang nak menaip... so sampai opis leh cut and paste and post... Not much actually just nak citer pasal my first week Saturday untuk bulan Ogos..

Malam Jumaat kami ke Tesco Kajang untuk beli stok barang basah... *murah tau if nak compare dengan hypermarket yang lain* ....on the way back singgah la kat Paradise Restaurant -PR (location betul2 tepi jalan..from the main road leh nampak kedainya..). This PR actually nya adalah PR yg sama dengan PR kat bawah opis En. Amin. Maksud me ownernya adalah orang yang sama. So bila masuk jer PR tu the tokeh and madame tokeh dah kenal sangat ngan En. Amin.. *ish..kata dah lama kenal...apasal la dia tak belanja sekali makan..* En. Amin patutnya u insist la tokeh tu belanja...!!!!*

Anyway..makanannya me bagi 4 starz... airnya me bagi 5 starz... harga..not so bad...RM5.00+ for nasi yang me rasa amat banyak (2 orang leh makan). Overall kami kena about RM18.00. *Leh la sekali sekala...ekekek kedek....ek?* Kat situ ada gak western food.. next time la try...

Sabtu siang takda aktiviti menarik..bukan takda aktiviti......aktiviti sgt banyak tapi TAK MENARIK.. hanya menolak...hahahah.... kemas umah basuh baju, etc. Normal household chores... if sapa2 Puan SRIrumah...tahulah kan apa kerja2 yang normal dibuat...

Lepas Asar kami ke kenduri umah jiran... Kira jiran yang baru nak bersalam tangan..selalu lalu depan umah dia main angkat tangan je *tengah driving- maghrib time* . Alhamdulillah kali ni dapat la bersalam dengan Kak Ros...

Then after that, around 6.00p.m bergegas ke Damansara..nak ke Metropolitan Square (Kondominium)..ada majlis BBQ opis En. Amin.. tapi before that jumpa Balak kat Petronas dekat The Curve...En. Amin nak sewa kamera (sebagai back-up) untuk kenduri kawen Rozia (opismate En. Amin). Dengan traffic jem and menunggu Balak yang dr Ipoh tu...sempatla merasa solat Maghrib kat Petronas....akhirnya sampai ke majlis BBQ around 9.00p.m.

Alhamdulillah masih ada rezeki kami...dapat juga merasa daging lembu and kambing yang dipanggang..pengat, kek, salad pun ada.. Majlis tu dibuat berdekatan dengan swimming pool and Alya mana lepas peluang... dah main air tak nak balik..jenuhla me memujuk... next time nak bawak dia ke pantai la pulak...mesti dia suka...Alya ended up dengan tak pakai seluar..tinggal baju and mamy poko... *nasibla me bawak baju spare (dalam keta)...*

Ahad me habiskan masa berdua ngan Alya...En. Amin ke N9 mengambil gambar Rozi kawen.. so biasalah..if dengan Alya..habis la satu rumah dia tolong kemas..petang sempat jugakla main ball dengan dia... *sigh cepatnya masa..pejam celik-pejam celik dah Ahad...* Isnin dah kelije..sunggoh malas ma....*

Friday, August 8, 2008

Not Feeling Well...

Rasa cam nak demam... *hehehe padan muka..sapa soh main hujan...*
Kena hujan semalam during my trip to Maju Tower for a meeting...
Aiseh... badan rasa tak sedap..
Hopefully Ahad ni sihat so that me can attend Lelaki Melayu Terakhir punya wedding ceremony and visit my sepupu Ani..dia baru dapat Baby Girl...

Wished dapat eat cheese cake dari Resepi Rahsia... - granted Alhamdulillah...

Wednesday, August 6, 2008

Tagged by Izan...

Thanks to Izan for the TAG. Sowey lambat buat...

Here goes..


1. When you buy greeting cards, are the words or the picture more important to you?
Both... + the price too...

2. What's your favorite kind of cake?
Anything chocolate especially yang from Resepi Rahsia... *alamak... teringin la pulak*

3. Do you ever make gifts for people, if so what, or do you buy them?
During old days me love to make one.. (especially time skolah - NO budget !!!). But now being a career woman and a Mama to Alya me rather buy - jimat masa and tenaga... money leh cari or tunggu gaji...masa and tenaga cannot maa...

4. What's your favorite holiday?
Up to today takda kut...tapi spending time with Alya is one of my favourite time (walaupun bukan holiday)

5.Are you going on holiday this year? If so, where?
I don't think so... 1 whole day to Zoo Negara with Alya kira holiday tak?

6. What was the best party you've ever been to?
Never been to any before. Party Birthday ada la... my Alya Birthday Party...

7. If you are married, describe your wedding. If not, what would your ideal wedding be like?
Married...quite tragic jugak because two days before that me accident kat highway kat area Sedenak. Nasib kenduri kawen tak jadi kenduri arwah... So instead of tetamu datang conratulate me.. they come telling me how lucky i am that i am safe ..tengok kereta macam dahsyat accidentnya..

8. What's the most romantic thing that's ever happened to you?
None. En. Amin is not a romantic person ever... *if i want romantic..i watch Hindi movies... hahahaha pecah rahsia... shhhhhhhhh!!!*

9. What's your favorite girl's name?
Alya, Fadzila *ehehehehe*

10. What's your favorite boy's name?
Muhammad, Fahri (terpengarauh dengan ayat-ayat cinta...*sowey*)

11. Which celebrity would you like a dream date with?
Tengku Haidar from Sindarela... *hahahha...berangan...* katapun dream.. so dream on aja la...

12. Which female celebrity do you find beautiful?
Most of them beautiful apa....Kan using make ups.. *susah nak jawab la*.. but i like to watch Nasha Aziz, Amani, Era Fazira, Angelina Jolie, etc....*ish banyak la pulak*

13. Which male celebrity do you think is attractive?
Banyak...(in different ways...).. tak ter' list down..

14. What is your best character trait?
Me love to puaskan hati semua orang.. that's me. The worst part is sometimes my doing was not being appreciated....sedey tauuuuuuuu

15. What is your worst habit?
Suka gembirakan orang lain walaupun diri sendiri suffer... hahaha *macam bagus gitu*.

So i'am tagging :

1. Mak Su
2. Sis Neeza
3. Nana
4. Bibik
5. Nadya
6. Kak Shop
7. Ifa
8. Fahidayati


OK u-olsssssssss.. salam...




Tuesday, August 5, 2008

Patah Kaki...

Ahad lepas terima call dari Ady (JE SAFF)... dia bagitahu me yang kakinya patah masa main bola...... ish..ngalahkan orang main piala dunia si Ady ni tau...ada jer injured sana sini...

So today kami satu opis pakatla gi melawat... since ramai yang ada komitmen lain.. me, Kak Zai & Ifa mewakili SAFF gi melawat pesakit yang berada kat Hospital Serdang....


Tengok dalam gambar tu ceria jer Ady kan..? seronok kut duk dalam sepital and dapat cuti panjang....ekekeke... dah jadi adroid dah..kaki kiri masuk skru and besi...

Anyway.. to Ady...akak doakan moga cepat sembuh...if tak...nanti takda sapa tolong akak kat opis and wakil akak kat site........*sigh*

Musibah itu Ujian Allah...

Actually banyak cerita yang nak diceritakan..tapi me rasa cerita ni lagi penting...

Ada tak u-ols baca pasal kemalangan kat Cheras yang masuk berita hari Sabtu berkenaan Pemandu Lori Gila...? Ditakdirkan pemandu van yang disebut2 itu merupakan adik ipar my dearest sepupu Angah Alin (Angah Alin is adik Along Nor).

So..... mintak sama2 la u-ols semua tolong doakan keselamatan Pi yang sekarang berada dalam ICU... semoga Yong (wife Pi) sabar menghadapi ujian Allah... Ameen...