Thursday, February 28, 2008
Me as an EE..
Next Monday will be the anniversary of my EE career...the 8th Anniversary...
Wah..dah lama jugak kan..? Rasa macam kejap jek...
Nanti if i got time, i will write all about myself being an EE ..IF i got time...
which is..bilakah agaknya..? *wink*wink*
*ehem...mr. afk....takda apa-apa ker?**kidding...!!!...tapi if ada...apa salahnya...
Buat Yang Suka Berangan.....
MILA, BILA CINTA
Ku Mimpi Pandu Kapal Angkasa
Rentas Galaksi Cari Cinta
Ramai Wira Super Yang Ku Jumpa
Gagah Dan Perkasa Hebat Dari Nyata
Indahnya...
Kiranya...
Angan-angan Ku Jadi Nyata
Masuk Akalkah Tidak
Mila, Ku Tertanya
Bila, Akan Bersua
Cinta Si Peria
Membikin Hidup Ceria
Mila, Ku Tertanya
Bila, Akan Masanya
Cintakan Mewarna
Setiap Ruang Dunia
Ku Mimpi Terjun Awan Ke Awan
Bagai Gula Kapas Manisnya,
Lalu Datang Satria Kayangan,
Dia Sangka Aku Pari-pari Syurga
Indahnya...
Kiranya...
Angan-angan Ku Jadi Nyata
Masuk Akalkah Tidak
Mila, Ku Tertanya
Bila, Akan Bersua
Cinta Si Peria
Membikin Hidup Ceria
Mila, Ku Tertanya
Bila, Akan Masanya
Cintakan Mewarna
Setiap Ruang Dunia
Chorus
Dalam Dunia Yang Makin Gila
Mungkin Alam Khayalan
Ruang Berlindung Sewajarnya
Sementara Capai Impian Ku...
Wednesday, February 27, 2008
My First Award...

Thanks to Neeza...or should i call u Kak Neeza *wink*wink*
Neeza is my super-super senior from MRSM Kuantan..
what a small world kan..?
kami pernah study di bilik/makmal/dewan yang sama...
Makan di dewan makan yang sama...
and berguru dengan guru yang sama...
dah sama maktabkan.....so mestilah...
Thanks sis..take care...
Tuesday, February 26, 2008
Berita Kilat - Lama & Baru
1. Mak have to be awarded on 22nd February 2008....sebab ada batu karang ......
Alhamdulillah everything turned out to be fine....the procedure was so simple and by the next day Mak dah leh kuar dari hospital....actually this was her second one....and may be there will be the third one....but HOPEFULLY takyah la yang the third one....ameeen...
2. Alya is getting better....
Last Sunday went to az-Zahrah to do the medical check-up and Alhamdulillah...jangkitan di peparu dah takda...tapi she still have to use the 'pencegah' nebulizer to cegah from getting lelah....the nebulizer to be used once a day...tak kisah la kan...? anything asalkan dia sihat...
3. Congrats to team TARA Malaysia....
Caya'lah..even you girls tak dapat jadi juara like last year tapi no.2 was a great achievement....we knew how hard it was...yang penting u both dah buatkan Malaysian bangga..especially kaum2 wanita....*clap*clap*clap*
To Pam & Vanessa..me really proud of you....
To Collin & Andrian...u guys deserved to win..
To Marc & Rovilson...your happy-go-lucky attitudes made me happy too...
*sigh* can't wait to watch the next season....cepat la sikit....
4. Perang poster datang lagi....
Wah..dah banyak dah at BSP nih...nampak bulan dan tempat timbang merata-rata..
so to u-ols out there..make sure u vote the one that really can do work yer...bila kata can do work..maknanya work as a good leader for Malaysian future..dunia & akhirat...jangan vote ikut-ikutan..but vote sebab we know what best...ingat...our undi also akan dipersoalkan di akhirat kelak....Allahualam...
5. Datelines...
Alhamdulillah...walaupun ada banyak datelines..Allah permudahkan my urusan..mana yg dah sampai datelinenya..diberi lagi masa untuk buat design....Alhamdulillah....
so better get start right now kan.....enough blogging....*wink*wink*.... eh...chop..ada satu lagi.....
Last but not least....

Myspace Comments @ MyNiceSpace.com
HAPPY 40th BIRTHDAY
may all your wishes come true...
thank you for being a good boss, teacher, mentor & friend....
thank you for being you...
moga panjang umur & murah rezeki hingga ke akhir hayat...
moga berjaya di dunia & akhirat...InsyaAllah...
b/p staff & management SC/STSB
Wednesday, February 20, 2008
Cerita Alya @ Az Zahrah...
Alya masih demam plus batuk yang amat teruk......even after dah makan ubat yang diambil last Tuesday....nih tak boleh jadik...kena jumpa Dr. Nik again...
At 9.00am me brought Alya (yup..me and Alya berdua jek) to Az Zahrah and at 9.30a.m dapatla masuk bilik Dr. Nik...She used her strestoskop (hm..betul ker ejaannya eh..? takpalah...me know u-ols tahu apa yg me maksudkan..*wink*), she found out yang pernafasan Alya ada bunyi...so dia suggest untuk buat X-ray....whatever la Dr..u know what the best..yang penting Alya sihat....
At the X-ray room ...me struggling ngan Alya yang insisted taknak baring atas the table..even dah dipujuk beberapa kali....akhirnya pakcik yang jaga pintu Az Zahrah have to hold her leg, me hold Alya's hand..and after a lot effort..alhamdulillah dapat gak amik X-ray Alya...tak pasal2 pakcik yang tak berdosa terlibat sama....thank you pakcik..Allah saja yang dapat balas jasamu....
Dari X-ray..Dr. Nik explained yang Alya ada jangkitan kuman...n suggested dia dimasukkan ke wad so that they can monitor closely....dengan berat hati me setuju...unfortunately takdak bilik kosong until after solat Jumaat...so me have to come again after 2.30pm.....but before that Alya kena amik neb (nebulizer) dulu ...itu pun macam nak gaduh world war 2 ...bergaduh ngan Alya sampai 2-3 orang nuse tolong pegang dia....semua with the remarks: kuatnya Alya....
At 3.00p.m me with Alya datang again......admitted to Bilik Sentosa...and at 4.00p.m diorang start cucuk Alya's right hand (after struggling with Alya. Mind you 3 nurses + 1 Dr. yang nak handle satu budak kecik....semua cakap...wah this girl..so STRONG maaa).......amik darah, masukkan antibiotik...and off we go to Bilik Sentosa ,..and our life in Az Zahrah started here.....
Petang bapak Alya sampai...so we take turns try to console Alya yang like phobia everytime org ketuk pintu or everytime nurse masuk to give the medicine...amik temperature...cucuk antibiotik kat tangan....check oksigen dalam badan, etc. ...punyalah dia takut...sampaikan kat makcik cleaner pun dia jadi phobia....so kesian bila tengok....
Malam bapak Alya balik umah..amik barang apa yang patut..so me keseorangan la jaga Alya..with the tantrums, etc....really kesian n sayu tengok dia sebb she used to be a very happy go lucky girl.....tapi masa tu dia dah macam melepek penat menangis n menjerit....+ batuk n demam... by the way..actually birthday bapak Alya today..tapi..sorryla yer...Alya comes first...takdak masa nak celebrate2 nih...tahun lain la yer...anyway..HAPPY 31ST BIRTHDAY DADDY...moga panjang umur n murah rezeki....
Sabtu - 16/02/2008
Pagi after mandikan Alya...n dengan kepala poning lalat....(tak dapat tido ngan cukup sebb nurses keep on coming into the room to give the medicine...amik temperature...cucuk antibiotik kat tangan....check oksigen dalam badan, give nebulizer, etc. every hour..so mana leh tido kan..? ngantuk bangat!!!) , me siap2 ke office...have to..my dateline next week mind you...
Abah and Mak arrived around 11.00 and biasakla..bila budak kecik nampak Atok dia...kembangla tangan nak didokong.......manja melampau tau...jangan harap la dia nak heran ngan me lagi....everything is ATOK...
Around 3.00pm me balik semula ke Az Zahrah..so bapak Alya pulak balik ke umah...to kemas umah sikit2 since Mak Abah nak tido kat umah....
Macam biasa la rutin kat Az Zahrah..duk layan Alya...sebb duk phobia ngan nurses..lum lagi masa dia amik neb...menangis n meronta2..tak sampai hati nak tengok..tapi me have to be strong for her own good...kan?
Anak Along Nor ada datang dua kali sehari to bring bubur for Alya..n to suap her...thanks yer Along Nor, Shida n Abang Ngah.....Allah saja yang dapat balas jasamu...
Ahad - 17/02/08
En. Man, Kak Mun & Afiq datang melawat Alya pagi tu....thanks a lot yer....and pagi tu Dr. Nik kata Alya punya demam dah ok...tapi still kena guna inhaller for the next two days...Alhamdulillah.....
After bayar the bills, me went to office while Alya ngan Atok n Wannya ke umah Along Nor for lunch...petang me balik dari office, then Not & Family pulak datang melawat....thanks Not...seronok dapat jumpa ko....
===========================================================================
So that's all apa yang berlaku...now Alya every 4hrs kena guna inhaller until batuk dia berenti....tapi Alhamdulillah....she's getting better...kepada yg doakan for her healthy...thanks a lot....Allah saja yang dapat membalas jasa kalian....take care semua.....LOL...
Sunday, February 17, 2008
Alhamdulillah...
Greatest thanks to Allah for Alya's recovery ...kepada yang bagi support mentally, phisically & emotionally...thanks a lot (you know who you are...LOL) ....
Will update all the tug&war at az Zahrah ASAP
Gtg...salamz...taa....
Friday, February 15, 2008
Alya @ Az Zahrah, Bangi.....
nak bagitahu u-ols..my Alya akan dimasukkan ke wad petang karang..around 2.45pm. Dr. Nik kata ada jangkitan kat her lung and need close monitoring.......pada yang tak tahu..actually Alya demam n batuk2 dah nak masuk hari ke-4 dah....
Details pasal Alya demam akan diberitahu kelak.....cuma nak mintak kawan2 doakan kesihatan Alya.....thanks....
Thursday, February 14, 2008
Selamat Pengantin Baru Hadi....10/02/08
*Makan Beradab*Anyway....as me told u-ols earlier, me arrived kan agak lewat..so masa me sampai the newly wed tengah sibuk pose sana-sini....sementara tunggu nak bergambar ngan pengantin...me amik la gambar budak kecik.. yang sedeynya after a few snaps...batery kapuuut..haiyak....there goes my intention nak bergambar ngan Raja sehari.....
Wednesday, February 13, 2008
My CNY....
So me dengan demamnya pun packing2 barang...at 11.00am - 7/2/08 barulah bertolak....sempatgak singgah ke McD Nilai untuk brunch... Me teringin nak makan bubur nasi ayam McD...demam la katakan..
At 12.00p.m...off we go to Rompin thru jalan dalam Nilai ke Kuala Pilah-Rompin....singgah kejap kat RnR Muadzam sebab budak kecik dah ngamuk2 dalam keta....dia pun tahu penat travelling...
*sempat lagi naik angsa & jet plane*We reached Rompin nak dekat pukul 6 gak...ialah jem teruk kat Bukit Putus tu....slow-melow semua kereta....n my demam makin teruk sesampai jer kat umah PIL...
So kat rumah me don't do much...except baring n baring and jaga Alya....(Alya tak berapa rapat ngan PIL sebab jarang jumpa...so dia abit clingy..) .....tolong la jugak masak-masak lauk (stail Jawa-which is different dari my mom masak) ...gi kenduri kawen jiran..n tolong MIL buat kuih Koci....
Alya petang2 Bibik Zana ajak dia main2 kat luar....seronok sangat dia....dapat tanah...malam tido cepat sebab kepenatan....


Balik dari Rompin on 10/02/08 ....kami mulanya nak singgah terus ke wedding Hadi kat Taman Botani, Putrajaya...tapi budak kecik muntah2 3 kali.....sampai my baju pun bau muntah....nasib kena selsema..if tak baunya...mak datok...boleh pengsan....
Terpaksa kami singgah kat BSP dulu....tukar baju, mandi2 n ke Taman Botani....arrived at 3.45pm (majlis abis patutnya kul 4.00pm mind you..)....tapi ramai guests still arriving so tak terasa la diri ini lambat sangat....oleh sebb kami kira tetamu akhir..dapatla bawak balik 3-5 kuntum rosses....+ extra telor pindang......thanks to SMSA & wifey....
So itula cerita tahun ini punya CNY....tata.....salam....
Wednesday, February 6, 2008
Dilema...
The dilemanya ialah....to bring or not to bring the work loads balik ke sana........if i bring it back to Rompin..adakah masanya..? if not...sempatker meet my date line...
kuuuuuuu di dalaaaaaaaaaaaaaam diiiiileeeeeeeeemaaaaaaaaaaaa (perlu dinyanyikan cara KRU)
Better bring back kan..? buat or not second story...betul kah?
Happy Holidays u-olls..........take care tau....
Muaahs....
Tuesday, February 5, 2008
Happy Birthday Danish....
HAPPY 4TH BIRTHDAY DANISH....
~26thh January 2008~
Mak Toon doakan Danish jadi anak yang solleh dan berjaya di dunia dan akhirat....
Muaaaahh...
* gambar masa birthday party akan di-upload dalam waktu terdekat*








